Deklaracja zgodności – certyfikat CE

deklaracja zgodności

Mnogość certyfikatów, deklaracji i wymogów z tym związanych może przyprawić o zawrót głowy niejednego przedsiębiorcę. Na szczęście wiedza w XXI wieku dostępna jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy odnaleźć satysfakcjonujące źródło, które przygotowuje rzetelne i sprawdzone informacje. Z tego względu zapraszamy Cię do zapoznania się z naszym artykułem na temat certyfikacji CE (deklaracja zgodności). Dowiesz się […]

Witamina E w produktach kosmetycznych

witamina E w kosmetyce

Witaminy w kosmetykach to jedne z najczęściej używanych komponentów. Nic dziwnego. Udowodnione właściwości witamin sprawiają, że konsumenci chętnie wybierają kosmetyki z ich zawartością. Dzisiaj przedstawiamy właściwości, jakie posiada witamina E. Czy rzeczywiście ma działanie opóźniające procesy starzenia? SKUTECZNOŚĆ KOSMETYKÓW Różnorodność produktów kosmetycznych na drogeryjnych półkach potrafi przyprawić o zawrót głowy. Producenci prześcigają się w tworzeniu […]

Chemia czy miłość? Fenyloetyloamina!

fenyloetyloamina

Od czego zaczyna się zakochanie? Czy to strzała amora chwyta za serce i nie pozwala oderwać spojrzenia od wybranki/wybranka? Naukowcy z pewnością będą zdania, że strzała tego amora musi być zatruta, ale spokojnie, nie jest to nic niebezpiecznego. Mowa tu o fenyloetyloaminie. To od niej zaczyna się nasze zakochanie. Zaciekawieni? Przeczytajcie zatem nasz artykuł, poznaj […]

Kamienie szlachetne w kosmetykach

kamienie szlachetne w kosmetykach

Jak pisał Nikołaj Gogol – ukraiński poeta i dramaturg: „Niektórzy ludzie są niczym kamienie szlachetne. Nie pokrywa ich żadna powłoka i sprawiają wrażenie, jakby urodzili się już całkowicie ukształtowani.” Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że diamenty, rubiny czy szmaragdy od zawsze towarzyszą kobietom, pokazując ich piękno i szlachetność. Choć to „nie szata zdobi człowieka” to […]

Feromony – czym są, gdzie je znajdziesz?

feromony w kosmetykach

  Nie da się ukryć, że feromony wywołały spore poruszenie w świecie nauki i zajmują w nim szczególną pozycję. To właśnie one zostały poddane wnikliwym badaniom. W przemyśle możemy spotkać się z dość chwytliwymi hasłami na produktach kosmetycznych, zwłaszcza w branży perfumeryjnej. Czy fenomen feromonów można wytłumaczyć? Czy rzeczywiście dzięki nim mężczyzna staje się atrakcyjniejszy […]

Czy kosmetyki mogą leczyć?

czy kosmetyki mogą leczyć?

W opisach wyrobów kosmetycznych na stronach internetowych możemy często spotkać się ze stwierdzeniami jakoby kosmetyk mógł wpływać bezpośrednio na funkcjonowanie organizmu. Dostrzegamy, że dany produkt zachwalany jest jako remedium na daną jednostkę chorobową. Czy jednak jest to zgodne z prawem? Czy kosmetyki mogą leczyć? O tym dzisiejszy artykuł. KOSMETYKI – DEFINICJA  Obowiązujące przepisy UE dokładnie […]

Norma ISO 16128 a kosmetyki naturalne

norma ISO 16128

Obecnie nie ma prawnej definicji kosmetyku naturalnego, a na drogeryjnych półkach można odnaleźć szereg etykiet, na których wielkimi napisami promuje się naturalność produktów kosmetycznych. Często bywa, że za naturalność producent uważa 1% składnika pochodzenia naturalnego. Dla przeciętnego konsumenta może być trudne odnaleźć się wśród drogeryjnych szaf, na których widnieje mnóstwo nieznanych mu certyfikatów. Na szczęście […]

Certyfikaty na kosmetykach naturalnych

certyfikaty kosmetyczne

  Na rynku kosmetycznym obserwuje się wzrost produktów opatrzonych hasłami: kosmetyki naturalne, ekologiczne, organiczne, wegańskie czy wegetariańskie. Nic dziwnego. W dobie rozwoju technologicznego i wzrostu zanieczyszczenia środowiska większość z nas pragnie powrotu i jedności z naturą. Czy jednak każdy kosmetyk naturalny jest na pewno naturalny? Jakie certyfikaty potwierdzają jego naturalność? Na te i inne pytania […]

Opakowania produktów kosmetycznych

opakowania

Wydawać  by się mogło, że artykuł pod tytułem „opakowania produktów kosmetycznych” jest rzeczą trywialną. Czy aby na pewno? Opakowanie kosmetyku wraz z jego etykietą to pierwszy element, który „sprzedaje” produkt kosmetyczny. Jeśli opakowanie nie będzie optymalne, praktyczne, zaś etykieta w dobrym guście – konsument może nie zainteresować się kosmetykiem, niezależnie od tego jak fenomenalny będzie […]