Feromony – czym są, gdzie je znajdziesz?

feromony w kosmetykach

  Nie da się ukryć, że feromony wywołały spore poruszenie w świecie nauki i zajmują w nim szczególną pozycję. To właśnie one zostały poddane wnikliwym badaniom. W przemyśle możemy spotkać się z dość chwytliwymi hasłami na produktach kosmetycznych, zwłaszcza w branży perfumeryjnej. Czy fenomen feromonów można wytłumaczyć? Czy rzeczywiście dzięki nim mężczyzna staje się atrakcyjniejszy […]

Czy kosmetyki mogą leczyć?

czy kosmetyki mogą leczyć?

W opisach wyrobów kosmetycznych na stronach internetowych możemy często spotkać się ze stwierdzeniami jakoby kosmetyk mógł wpływać bezpośrednio na funkcjonowanie organizmu. Dostrzegamy, że dany produkt zachwalany jest jako remedium na daną jednostkę chorobową. Czy jednak jest to zgodne z prawem? Czy kosmetyki mogą leczyć? O tym dzisiejszy artykuł. KOSMETYKI – DEFINICJA  Obowiązujące przepisy UE dokładnie […]

Norma ISO 16128 a kosmetyki naturalne

norma ISO 16128

Obecnie nie ma prawnej definicji kosmetyku naturalnego, a na drogeryjnych półkach można odnaleźć szereg etykiet, na których wielkimi napisami promuje się naturalność produktów kosmetycznych. Często bywa, że za naturalność producent uważa 1% składnika pochodzenia naturalnego. Dla przeciętnego konsumenta może być trudne odnaleźć się wśród drogeryjnych szaf, na których widnieje mnóstwo nieznanych mu certyfikatów. Na szczęście […]

Certyfikaty na kosmetykach naturalnych

certyfikaty kosmetyczne

  Na rynku kosmetycznym obserwuje się wzrost produktów opatrzonych hasłami: kosmetyki naturalne, ekologiczne, organiczne, wegańskie czy wegetariańskie. Nic dziwnego. W dobie rozwoju technologicznego i wzrostu zanieczyszczenia środowiska większość z nas pragnie powrotu i jedności z naturą. Czy jednak każdy kosmetyk naturalny jest na pewno naturalny? Jakie certyfikaty potwierdzają jego naturalność? Na te i inne pytania […]

Opakowania produktów kosmetycznych

opakowania

Wydawać  by się mogło, że artykuł pod tytułem „opakowania produktów kosmetycznych” jest rzeczą trywialną. Czy aby na pewno? Opakowanie kosmetyku wraz z jego etykietą to pierwszy element, który „sprzedaje” produkt kosmetyczny. Jeśli opakowanie nie będzie optymalne, praktyczne, zaś etykieta w dobrym guście – konsument może nie zainteresować się kosmetykiem, niezależnie od tego jak fenomenalny będzie […]

Czy aluminium w antyperspirantach jest bezpieczne?

Aluminium w antyperspirantach

    Pocenie się to zupełnie fizjologiczna czynność naszego organizmu. Jednak nadmierna potliwość, zwłaszcza latem, potrafi być bardzo uciążliwa,  szczególnie dla naszego otoczenia. Wówczas sięgamy po antyperspiranty, które mają za zadanie zahamować bądź ograniczyć wydzielanie potu. Jednym ze składników tych preparatów kosmetycznych są sole aluminium, które przez ostatnie lata zyskały bardzo złą sławę. Jak nauka […]

Konserwanty w produktach kosmetycznych

konserwanty

W ostatnich latach obserwujemy dość znaczącą niechęć do konserwantów. Konserwanty są jednak bardzo ważnymi i potrzebnymi składnikami wielu kosmetyków. To dzięki nim możemy cieszyć się bezpiecznymi produktami. Konserwant ma za zadanie zabezpieczyć produkt, aby służył nam dłużej niż tylko przez tydzień. CZYM JEST KONSERWANT Konserwant jest substancją, która zabezpiecza wyrób kosmetyczny przed zanieczyszczeniami mikrobiologicznymi. Dlaczego […]

Filtr UV w produktach kosmetycznych

filtr

    Dla produktów przeciwsłonecznych ważnym parametrem jest współczynnik SPF, który określa poziom ochrony produktu przed słońcem. Liczne badania potwierdziły, że promieniowanie ultrafioletowe jest jednym z istotniejszych czynników środowiskowych oddziaływujących na organizmy żywe. Stąd zrodziła się u ludzi potrzeba posiadania kosmetyków z odpowiednim filtrem. Sama obecność SPF jednak nie wystarcza – produkt kosmetyczny musi być przede wszystkim […]

Badania aplikacyjne i aparaturowe preparatów kosmetycznych

badania aplikacyjne

W Laboratorium Chemlab oferujemy przeprowadzanie badań aplikacyjnych. Dlaczego należy wykonywać badania aplikacyjne? Zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (UE) nr 655/2015 wszystkie deklaracje marketingowe ujęte na produktach kosmetycznych muszą być poparte odpowiednimi i sprawdzonymi dowodami, które uwzględniają najnowocześniejsze rozwiązania.  BADANIA APLIKACYJNE – WSTĘP Jeśli zastanawiasz się, czym są badania aplikacyjne – dobrze trafiłeś. Badania aplikacyjne sprawdzają właściwości […]