BADANIA DODATKOWE

chemlab badania kosmetyków

W zależności od charakteru produktu i wymagań klienta przeprowadzamy wiele dodatkowych testów aby określić skuteczność danego kosmetyku.

Dla produktów przeciwsłonecznych ważnym parametrem jest współczynnik SPF który określa poziom ochrony produktu przed słońcem. Takie badania prowadzimy metodą spektrofotometryczną (in vitro) lub na probantach (in vivo) bazując na normie PN-EN ISO 24442:2011.

Nasze badania obejmują także ocenę zdolności pochłaniania promieniowania przez filtry przeciwsłoneczne obecne w kosmetykach w zakresie promieniowania UVA (zgodnie z normą PN-EN ISO 24442:2011 – badania in vitro czy normą PN-EN ISO 24443:2012– in vivo), UVB, UV-VIS (Blue Light) czy IR

Na podstawie uzyskanych wyników SPF możemy przygotować badania wodoodporności produktów kosmetycznych bazując na wytycznych Cosmetic Europe: Water Resistance Labelling. Obliczenie wskaźnika wodoodporności kosmetyku ma kluczowe znaczenie dla produktów do opalania.

Dla kosmetyków zawierających wodę w niewielkich stężeniach, które mogą zaliczać się do produktów niskiego ryzyka mikrobiologicznego możemy wykonać test aktywności wody. Jeśli jego wartość wyniesie poniżej 0.75, testy konserwacji i testy mikrobiologiczne nie będą konieczne.

Zarówno dla surowców jak i produktów kosmetycznych istnieje także możliwość przygotowania testów cytotoksyczności, ocenę ryzyka toksykologicznego, toksyczność substancji, genotoksyczność i wiele innych specjalistycznych zgodnie z wymaganiami klienta

Dla specyficznych produktów kosmetycznych zakres badań dodatkowych jest bardzo szeroki dlatego chętnie odpowiemy na każde pytania związane z takimi testami. Specyficzne badania kosmetyków wyszczególniliśmy poniżej. Zapraszamy także do kontaktu:

  • Ocena mikrobiomu skóry i błon śluzowych

  • Ocena zdolności kosmetyku redukcji kwasów cukrowych w jamie ustnej

  • Ocena zdolności kosmetyku do wybielania płytki nazębnej

  • Ocena skuteczności działania kosmetyków do stóp

  • Ocena skuteczności bakteriobójczej i grzybobójczej kosmetyków

  • Ocena skuteczności działania preparatów antycellulitowych

  • Ocena efektu „Push Up” kosmetyku

  • Ocena efektów działania kosmetyków typu „No Tears”